Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Idétråden för plot bunnies!

Forum > Kreativitet > Idétråden för plot bunnies!

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ida S
Lärare

Avatar


Här tänkte jag att vi kan dela med oss av idéer till berättelser/noveller/bokprojekt/fanfictions och så vidare!

Jag är en sådan som alltid har massa plot bunnies (idéer till berättelser) på lager, men aldrig skulle ha tiden att skriva ner allihop.
Här kan vi dock skriva ned våra idéer och sedan be om andras synpunkter på dem eller bara se om någon skulle vara intresserad av att läsa =)

Jag har en major plot bunny till en Harry Potter-fanfiction.
Den ska gå i lite Falsk Romans-stil, men huvudpersonerna ska vara yngre och det ska inte vara så fokuserat på kärlek, och spelen som spelas ska vara med fast mer konkret: maktlekar och sådant. Gäng och gängbråk skall också försökas fås med.

Det är alltså tredje generationen jag tänker mig, med främst Scorpius Malfoy, Rose Weasley och Albus Potter i huvudrollerna.
Intriger och sådant har jag fortfarande inte helt klart för mig men att den kommer bli ganska mörk, det är ett som är säkert :> dessutom vill jag gärna komma på ett namn till den innan jag börjar skriva, för mig blir hela planerings-processen lättare då.

Fyll på med era plot bunnies! :3

"we live together, and harry does all the cooking."

26 nov, 2011 18:51

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Idétråden för plot bunnies!

Du får inte svara på den här tråden.