Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

rollspel

Forum > Quidditchplanen > rollspel

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Legenden: För länge sedan när pyramiderna var nya kämpade onda män om makten.
De kämpade med magi och monster om ära och rikedom.
Detta skuggspel startade ett krig som hotade att förgöra hela världen.
Tills en orädd och mycke mäktig farao satte stopp för det onda och fängslade de i sju olika föremål.
Idag 5000 år senare har en kille vid namn Ýugui blivit ägare av ett av föremålen millenium pusslet.
I honom vilar de forntida krafterna för ödet har valt ut honom att i faraos uråldriga ande försvara världen mot skuggspelens återkomst.

Anden och Yugi har besegrat allt ont och trott att nu var allt fritt från ondska så anden som var fångad i milleniumpusslet släppes fri och gick tillbaka till livet efter där han hörde hemma.
Men nu har ondskan tagit makten igen och Yugi måste stå upp mot ondskan igen och hans gamle vän farao/anden återvänder i sin egen kropp och kommer återigen hjälpa Yugi med kampen med ondskan.

( Jag och en till kommer att rolla anden och Yugi medan andra också kan vara med som deras kompisar eller fiende)


Yugi: http://www.absoluteanime.com/yu-gi-oh/yugi.gif
Personighet: Yugi var från början innan han ens träffade anden i milleniunpusslet en mycket blyg och rädd kille som var mobbad i skolan. Men när tiden gick och de besegrade ondskan tillsammans så blev allt allt modigare och tuffare. Men han är fortfarande långt kvar tills han är lika tuff som farao.

Anden/farao Atemu:http://images.wikia.com/yugioh/images/a/a3/YamiYugiFull.jpg
Personlighet: Han har mycket starkt personlighet och är mycket självsäker och tror mycket på sin bästa vän Yugi. Han hatar att förlora och kan nästan göra allt för att vinna även om det kan riskera andras liv och när han är på det humöret så kan bara Yugi lugna ner honom och få honom att hindra sig själv. Om han skulle förlora Yugi så blir han väldigt ledsen och kan vara tyst och låta bli att äta på flera dagar. Han kan hantera stark magi men bara inom vissa gränser.


( rollet kommer då att börja med att Yugi har märkt att något konstigt har hänt och när han precis ska gå in till sig så blir det så ljust att han tvingas blunda och han vänder sig om och ser sig gamle vän Atem och kastar sig då i faraos armar och Atemu tvingas då berätta vad som åter är på gång och han behöver Yugis hjälp)

19 dec, 2011 17:50

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > rollspel

Du får inte svara på den här tråden.