Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

rollspel för dem som gillar hästar ( jag och två till

Forum > Quidditchplanen > rollspel för dem som gillar hästar ( jag och två till

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Tom: En man som bor i Mountana som äger en ranch tillsammans med sin broder och deras barn. Han jobbar på gården och jobbar med mentalt störda hästar som blivit ohanterliga att göra med efter en svår olycka där hästen överlevt och dess ryttare. men som sagt blivit ohanterlig. Han tar emot vissa fall och vissa fall inte. Han är berömd för sin kunskap för att kunna läsa hästar väldigt bra. Vissa säger att han kan se in i hästarnas själ eller till och med kunna prata med dem. Han är 35 i rollet.
Spelas av: Severus10

Flickan ( dottern till kvinnan i rollet och ägare till den mentalt störda hästen.

flickan: Är runt 17 år och varit med om en hemsk ridolycka med sin häst och hennes kompis och hennes häst. Hennes kompis och hennes häst avled i olyckan men hon och sin häst klarade sig. Hästen klarar sig med skador och opereras i timmar men är sedan helt ohanterlig att ha att göra med. Flickan har också förändrats. Hon tvingades amputera ett ben efter olyckan och innan olyckan var hon en trevlig tjej som aldrig snäste eller var arg. Efter olyckan blev hon en flicka som blev snäsig och blev arg för det flesta. Men man ser att den snälla flickan finns där under skalet.
Spelas av:

Kvinnan ( mamman till flickan) Är runt 33 års ålder och jobbar inom tidningen och sitter ganska mycket i telefon. Efter olyckan är det hon som vägrar att hästen ska avlivas och varenda tidning och bok om mentalt störda hästar och hittar till slut en man som heter Tom som bor i Mountana. Hon tvingar dit hennes dotter och genom ett mirakel får de in hästen i transporten. Veckorna går och hon får upp ögonen för Tom och blir till slut helt dödsförälskad i honom.
Spelas av:

Handling: Rollet börjar då de kommit till hotellet då kom på och lyckats få in hästen i en hage som gick att hyra.
Mamma kontaktar då Tom och han kommer dit och tittar då motvilligt på hästen och ser att hästen är i väldigt dåligt skick.
Han är en person som hjälper hästen för hästens egen skull inte för människans.
Men denna gång ser han att flickans välmående verkar vara anknuten till hästen och han han vill då hjälpa både hästen och dottern.
Han lyckas med stor svårighet få in hästen i trailern och de kör hästen till ranchen.
Även ett till problem dyker upp då både mamman till flickan och Tom blir förälskade i varandra.
Problemet mellan dem är Mamman redan har en man.
Så hur ska det gå?
Ska hästen och flickan någonsin bli sina gamla jag igen och ska mamman till flickan skilja sin från dotterns pappa och bli tillsammans med Tom?
Bara rollet kan bestämma.
Spelas av:

Mall:

Fullständiga namn:
Smeknamn:
Ålder:
Personlighet:
Utseende:
Gillar:
Ogillar:
Övrigt:


Hästens mall: ( bara den som är flickan fyller i denna mall)

Fullständiga namn:
Kallas:
Ålder:
Personlighet(innan olyckan)
Ras:
Utseende:
Olycka: ( vad som hänt, men den måste vara ohanterlig efteråt)
Övrigt.

30 dec, 2011 17:50

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > rollspel för dem som gillar hästar ( jag och två till

Du får inte svara på den här tråden.