Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vilket elevhem tillhör du och varför?

Forum > Harry Potter > Vilket elevhem tillhör du och varför?

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Hade varit intressant att veta varför folk tillhör det elevhem ni tillhör. Själv vet jag inte riktigt mitt elevhem.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

24 mar, 2020 18:17

AccioNimbus
Elev

Avatar


Tycker ni att det riktiga quizzet är på POTTERMORE?


~ I've always wanted to use this spell ~ Minerva McGonagall

8 apr, 2020 23:19

imok
Elev

Avatar

+1


Ravenpuff här!

Jag har lätt för mycket och är smart, vilket blir Ravenclaw. Jag har alltid känt mig hemma där och så. Hufflepuff-delen är att folk ser mig som en bra människa och att de kan lita på mig. So... That's it! (Shit vad mycket självpepp haha! det behövde jag)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F93c7f15ebdac827b40ede95a7f761771%2Ftumblr_mgxakygYA41rit1jyo1_500.gif

10 apr, 2020 07:41

Minihäst
Elev

Avatar

+1


Skrivet av AccioNimbus:
Tycker ni att det riktiga quizzet är på POTTERMORE?

Hmm, nja.. Det finns sidor som sammanställt alla frågor på Pottermore och det tycker jag är bra, annars har jag fått olika resultat på Pottermore beroende på vilka frågor som slumpats. Och, framför allt tycker jag man får bestämma själv, det får man ju typ i "vekligheten".

Jag gillar dock att göra elevhemstester och brukar få Hufflepuff, och där känner jag mig hemma. Jag har också funderat en del själv och snackat med vänner och bekanta. Och det som får mg att känns mig säker, det är att Helga Hufflepuff sa: "I'll teach the lot". Tycker det är fint och det är exakt vad jag tycker. Men! Jag är modig och smart också :p

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Fe3%2F53%2F6a%2Fe3536a3c440ebff55416eb7612af6842.gif

12 apr, 2020 18:05

Solkatten
Elev

Avatar

+1


Skrivet av AccioNimbus:
Tycker ni att det riktiga quizzet är på POTTERMORE?


Tycker inget elevhemstest på internet är riktigt. Dom frågorna på Pottermore säger ingentligen inte så mycket hur du är som person och vad du värderar. Bara du kan försöka lista ut vart du tillhör.

På nästan alla test jag gör så får jag för det mesta antingen Ravenclaw eller Hufflepuff. Får det på riktigt varannan gång jag gör ett test. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. x) Det beror helt och hållet på vad det är för frågor på just det testet som avgör om jag får Ravenclaw eller Hufflepuff.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

12 apr, 2020 19:35

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Slytherin minst tre fjärdedelar ♥ ♥ ♥ Jag vill vinna och få bra betyg men framförallt motiveras jag av att bli bekräftad. Jag värnar om mina närmsta och vill att de ska vara bäst på sina områden. Vinner jag stor summa triss är några av mina närmsta garanterade en del av prissumman (har en lista nedskriven sedan tonåren - den har ändrats ytterst lite senaste decenniet). ps. Ja, jag har fuskat eller tagit till knep (godkända men eventuellt omoraliska för en Ravenclaw'are om ni förstår) vid enstaka tillfällen och situationer i livet.

Sedan har Ravenclaw varit betydligt större procent än Gryffindor och Hufflepuff senare åren. Då ska vi dock tänka på att jag har studerat större delen sedan 2015 och satsat därefter. I tonåren var intresset studier men också sport, träning, hälsa och teamwork på en helt annan nivå. Därmed har nog testen jag gjort influerats därefter vilket gör att "Hermione" inom mig fick tampas med "sporttjejen", "lagtjejen" och "finnas-till-för-andra"-tjejen under uppväxten = inte lika tydligt ravenclaw i ungdomen och unga vuxen-åren.

=D

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

12 apr, 2020 21:32

Alva Weasley
Elev

Avatar


Har kommit till en period då jag verkligen önskar att jag vore Slytherin. Slytherinnare verkar liksom så himla coola, de bryr sig liksom inte om vad andra tycker om en, och låter dessutom inte något komma i deras väg när det gäller att nå sina mål i livet. Jag önskar liksom att jag var sån. Livet hade liksom blivit mycket enklare då.

Jag skulle ändå kalla mig rätt smart ändå, det måste jag ändå ge mig själv. Men skulle aldrig förlåta mig själv om jag fuskade på ett prov. Helt ärligt, jag skulle ligga sömlös om nätterna. Mitt samvete är nog lite för stort för mitt eget bästa. Jag tänker så sjukt mycket och ältar saker som jag kanske egentligen inte behöver älta. Har alltid varit så, och det är ju bara att acceptera att jag är sån. Dock så måste jag säga att jag är riktigt envis. "Det SKA gå!" är något jag säger ofta. Men om man tänker prestations-mässigt så är jag nog mer av en ravenclaw.

Vad som gör mig till en gryffindor vet jag faktiskt inte. Jag har aldrig varit speciellt modig och är raka motsatsen till impulsiv, tänker tvärtom alldeles för mycket innan jag gör något. Dock så är jag väldigt tydlig med att jag tycker något är fel eller orättvist. Och jag tänker ganska ofta på vad folk tycker om mig, vilket också känns lite typiskt gryffindor. Har även hört att riktigt mod är när man egentligen inte vågar något-men gör det ändå. Och DET är något som jag känner igen mig i och lever efter.

Men somsagt, är verkligen långt ifrån helt Gryffindor. Känner att en stor del av Ravenclaw-påståendena stämmer in väldigt bra på mig. Så ja, är väl typ en Gryffin-claw, haha.

(Ja, jag tar personlighetstest på för stort allvar, looool)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2Fl553EJcE3Mrqo%2Fgiphy.gif Puss <3

15 nov, 2020 18:24

Eckeltricity
Elev

Avatar


Jag blev placerad i Hufflepuff i elevhemstestet på hogwarts.nu för längesedan, och har känt att det känns ganska bra och fortsatt identifierat mig med det. När jag reflekterat djupare över det har även Ravenclaw känts som ett rimligt alternativ för mig.

Reflekterar jag nu utifrån var jag är i livet idag så är det ändå Hufflepuff som känns mest relevant. Egenskaperna känns lite mindre definierade än för de övriga elevhemmen, det är lite som "det som blir över", men tålamod, hårt arbete, rättvisa, vänlighet och lojalitet betonas ju i alla fall. Jag tolkar också som att alla är välkomna utan att man ska behöva bevisa eller prestera någonting, man är bra som man är. Även tolerans, ödmjukhet, bemöta andra med värme och utan fördomar, våga erkänna sina misstag, att våga vara operfekt. Jag är just nu aktiv i mitt andliga sökande och jag känner att Hufflepuff stämmer bra överens med det. Att lycka inte har med prestige eller yttre bekräftelse att göra, utan kommer inifrån.

Att jag också kan identifiera mig med Ravenclaw är för att jag tycker om att lära mig saker, att utvecklas samt kreativt skapande, och att man också där får vara lite som man är. Men det är samtidigt mycket prestige, precis som i Gryffindor och Slytherin, jag upplever från alla tre elevhemmen att det lätt uppstår tävlingsmoment och det gör mig så stressad, haha.

"I have no idea where this will lead us, but I have a definite feeling it will be a place both wonderful and strange." - Dale Cooper, Twin Peaks

18 nov, 2020 14:50

Alva Weasley
Elev

Avatar

+1


Har kommit fram till att jag är ravenclaw, och är riktigt nöjd med det. Främst är det för att jag är riktigt jävla tankspridd. Jag är duktig på att analysera situationer och människor, vilket kan vara till stor hjälp. Dock kan jag även ÖVERANALYSERA ibland också, vilket kanske inte är lika positivt. Har alltid lätt att fokusera och bygga en liten tankebubbla varje gång jag ska arbeta med något. Dessutom har jag alltid varit pluggis, hihi. Att lära mig saker har alltid varit ett av mina största mål och jag är en riktig teoretiker. Ett litet läshuvud helt enkelt, och det är rätt gött faktiskt. Är dessutom väldigt kreativ och håller på med musik och målar.

Men på mugglis är jag ju gryffindor. Men aja. Lilla elvaåriga jag ville verkligen vara gryffindor, bara för att jag trodde att man var en tönt annars. Inget fel med gryffindor, men det är bara inte jag alls. Men man kan inte byta, så jag får väl leva med det, haha. But I'm still a little, Raven tho

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Ff7%2F68%2F2b%2Ff7682bc3a0e694a410305b2ac5483bac.gif

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2Fl553EJcE3Mrqo%2Fgiphy.gif Puss <3

13 sep, 2021 09:43

Detta inlägg ändrades senast 2021-11- 4 kl. 19:44
Antal ändringar: 1

theLilyPotter
Elev

Avatar


Skrivet av Alva Weasley:
Har kommit fram till att jag är ravelclaw, och är riktigt nöjd med det. Främst är det för att jag är riktigt jävla tankspridd. Jag är duktig på att analysera situationer och människor, vilket kan vara till stor hjälp. Dock kan jag även ÖVERANALYSERA ibland också, vilket kanske inte är lika positivt. Har alltid lätt att fokusera och bygga en liten tankebubbla varje gång jag ska arbeta med något. Dessutom har jag alltid varit pluggis, hihi. Att lära mig saker har alltid varit ett av mina största mål och jag är en riktig teoretiker. Ett litet läshuvud helt enkelt, och det är rätt gött faktiskt. Är dessutom väldigt kreativ och håller på med musik och målar.

Men på mugglis är jag ju gryffindor. Men aja. Lilla elvaåriga jag ville verkligen vara gryffindor, bara för att jag trodde att man var en tönt annars. Inget fel med gryffindor, men det är bara inte jag alls. Men man kan inte byta, så jag får väl leva med det, haha. But I'm still a little, Raven tho

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2Ff7%2F68%2F2b%2Ff7682bc3a0e694a410305b2ac5483bac.gif


Ännu en ravenclaw-queen välkommet till gänget!


Personligen har jag en lång historia när det kommer till elevhem som jag inte orkar skriva hahah. Men har hittat min identitet inom ravenclaw och känner mig säker på min sak. Är drömmig (pisces lol), intuitiv, väldigt nära mina känslor, somewhat kreativ, mår som bäst när jag skapar och skriver, hyfsad vis och gillar att ge råd till folk i min närhet, lyssnare, fangirl, stor passion för att lära mig saker, accepterande ... yeah ♥ ♥ ♥

På senare måste jag erkänna att jag har relaterat mer och mer till slytherins egenskaper, så såhär ser min ordning ut:

ravenclaw > slytherin > gryffindor = hufflepuff

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Ftvgag.com%2Fcontent%2Fquotes%2F6107-jpg.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fwww.mugglarportalen.se%2F%2Fimages%2Fproxy.php%3Fq%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.mugglarportalen.se%252F%252Fimages%252Fproxy.php%253Fq%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fi.imgur.com%25252FWfm0XU6.png

13 sep, 2021 22:18

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Vilket elevhem tillhör du och varför?

Du får inte svara på den här tråden.