Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

the acient egypt and the present

Forum > Fanfiction > the acient egypt and the present

1 2 3 4
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Namn: Accient Egypt and the present.
Ålder som krävs för detta: Okänt, men serien som denna fanfiction sk efterlikna lite är Yugioh så har man sett Yugioh så klarar man denna.

Karaktärer som kommer at vara med.
Ja huvudpersoner.


Yugi: https://images.app.goo.gl/3iDtWbz2J5HyGsbY6

Yami Yugi ( farao Atemu) https://images.app.goo.gl/gzwiBfNEnrn9Y33a9

Anzu: https://images.app.goo.gl/fTqSoqZAWfiGQ3cE8

Joey: https://images.app.goo.gl/bsBC1RwZcZA1inCU7

Honda: https://images.app.goo.gl/DgqggZ7bP6WZzRsj8



Intro: För länge sedan när pyramiderna fortfarande var unga så spelade egyptiska män om makten.
De spelade med magi och monster för ära och rikedom.
Detta skuggspel startade ett krig som hotade att förgöra världen.
Tills en orädd och mycket mäktig farao besegrade den onda krafter och stängde in ondskan i 7 olika föremål.
Idag 5000 år senare har en pojke vid namn Yugi blivit ägare till ett av föremålen för ödet har valt ut honom att tillsammans med faraos uråldriga ande försvara världen mot skuggspelens återkomst.
¨

Skriver om någon är intresserad.
Kommer naturligtvis att försöka skriva mer på the horse whisperer också.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

16 aug, 2020 09:25

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Jag läser gärna och hoppas även på uppdatering av The horse whisperer.

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

16 aug, 2020 13:14

Nepflite
Elev

Avatar


(Börjar på första Kapitlet nu, i morgon kommer ev ett avsnitt på horse whisperer)

Kapitel 1: Pussel

En ung kille vid namn Yugi satt i sitt rum ovanför hans farfars spelbutik och hade tråkigt.
Hans favoritsysselsättning brukade vara att bygga pussel men han hade i stort lyckas bygga ihop alla sorts pussel han hade kommit över.
Eftersom hans farfars butik gick väldigt bra så hade de råd att köpa dyrare grejor, även om de inte slösade på pengarna.
Men nu hade den sysselsättningen blivit så tråkig eftersom han hade tröttnat på att han alltid lyckades bygga ihop det på bara någon timme.

Hans farfar däremot visste att hans barnbarn egentligen fortfarande gillade att bygga pussel och han kom ihåg pusslet han en gång hade lyckades hitta i en mystisk grotta för många år sedan och sedan lyckats ta reda på lite om och han visste att det kanske var en risk, men om någon kunde bygga ihop det så var det hans barnbarn så han gick till lagret och tog ut lådan och gick upp till sin sonsons rum och knackade och fick snart tecken på att komma in och Salomon öppnade dörren och gick in och sa.

Salomon - Hej Yugi.

Yugi vände sig mot sin farfar som höll en gyllene låda med eye of horous på i sin famn och Yugi sa

Yugi - Vad är det där farfar?

Salomon log mot honom och sa.

Salomon - Jag vet att du har gett upp på pussel för att de är för enkla.
Men pusslet som är här i tror jag skulle bli en utmaning för dig.

Yugi suckade och sa.

Yugi - varför skulle det pusslet vara annorlunda?

Salomon log och sa.

Salomon - Ja, vad jag har hört så har ingen lyckats bygga ihop det på 5000 år.

Yugi såg på honom oh sa.

Yugi - Vad?
Men tänk om något han men hett sönder det igen?

Salomon såg på honom och sa.

Salomon - Det är inte vad jag har hört i alla fall.
men du kan väl ge det en chans?

Yugi suckade ch sa.

Yugi - Okej om det gör dig nöjd farfar.

Salomon nickade och gav honom pusslet och sa

Salomon - Lycka till Yugi.

Yugi nickade och sa.

Yugi - Tack farfar.

Salomon nickade och gick ut och stängde dörren och Yugi öppnade lådan och flämtade.
I lådan låg pusselbitar som såg ut att vara av renaste guld och på ena av den fanns eye of horus på.
Men pusslet såg så avancerat ut att Yugi faktiskt undrade om han någonsin skulle lyckas.

8 år senare.

Yugi satt med sin farfar och åt middag och Salomon skrattade och sa.

Salomon - Du har inte gett upp på det där pusslet ännu?

Yugi såg på honom och sa.

Yugi - Nej, det har jag inte.
Jag har inte många pusselbitar kvar farfar.
Jag tror att jag kommer att lyckas ikväll.

Salomon log och sa.

Salomon - Vad börjar det se ut som?

Yugi log och sa.

Yugi - Som en upp och nedvänd pyramid.

Salomon log och sa.

Salomon - Okej.

När kvällen och Yugi satt hemma själv så fortsatte han på pusslet och bara minuter senare så hade han byggt ihpop det och plötsligt for något svart ur pusslet och mystiska monster dök upp i rummet och det syntes tydligt att de tänkte anfalla men plötsligt lyste pusslet och i i stället för 16 år gamla Yugi så stod där en allvarligare variant av Yugi som skulle ha kunnat vara Yugis 1 eller 2 år äldre bror och på hans panna lyste eye of horous ungfär som en krona och nu sträckte han ut handen mot monstren och sa högt.

Yami - Skuggvarelser, jag beodrar er.
återvänd till den mörka plats ni kommer ifrån.

Några sekunder senare så stod unga Yugi i rummet igen och var förvirrad.
Vad hade egentligen hänt? ?
Men det han inte visste var att hans liv aldrig skulle bli detsamma igen.

Om någon har förslag på namnet på kapitlet så kom gärna med förslag.

Salomon Moto: https://images.app.goo.gl/9CWKYT4nxg4uW7ZF8

Miilleniumpuzzle: https://images.app.goo.gl/Lqvco1MeJqJE6Q1K7

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

22 aug, 2020 14:31

Detta inlägg ändrades senast 2020-08-22 kl. 21:54
Antal ändringar: 4

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Fascinerande historia! Gillar bilderna också, och att det tog åtta år utan att Yugi gav upp.

Ett enklare förslag på kapitelnamn kan vara just Pussel.

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

22 aug, 2020 15:19

Nepflite
Elev

Avatar


Kapitel 2: Närvaro

1 vecka hade gått sedan Yugi byggt ihop pusslet och han hade satt det i ett läderrem så att han bar det runt halsen hela tiden.
Men trots att han oftast gick ensam till skolan så kändes det inte som han var ensam.
Det kändes som om någon var med honom, men han visste inte vad.
Men en dag dag då han som vanligt gick till skolan så kom Anzu springandes och hon sprang i fatt Yugi och sa.

Anzu - Hej Yugi....

Yugi log ett svagt leende mot sin barndomskompis och sa.

Yugi - Hej Anzu, hur är läget?

Anzu log och sa.

Anzu - Det är bara bra.
Hur är det själv?

Yugi suckade och sa lågt.

Yugi - Ja, jag har varit ganska förvirrad den senaste veckan.

Anzu så på honom och sa.

Anzu - Varför då?

Yugi suckade och a.

Yugi - För att jag har inte känt mig ensam på mitt rum då jag suttit där ensam och när jag gått till skolan ensam så har jag inte heller känt mig ensam.

Anzu såg på honom och sa.

Anzu - Vad?
Menar du allvar?

Yugi nickade och sa.

Yugi - Ja.

Anzu såg på honom och sa.

Anzu - När kom den känslan?

Yugi svalde och sa.

Yugi - När jag byggde ihop detta.

Han pekade på pyramiden runt sin hals och hon sa.

Anzu - Vad känns det som?
Känns det som en närvaro....en närvaro av typ en annan människa?

Yugi såg på henne och nickade och sa.

Yugi - Ja, det känns som om det är det.

Anzu såg på honom en sund och kom plötsligt på en sak och sa.

Anzu - Vet vad?
Jag känner en person som är ett medium.
Hon kanske kan se vad det är för något?

Yugi nickade och sa.

Yugi - Ja, tack.

Anzu nickade och sa.

Anzu - Okej, då kontaktar jag henne så får vi se när hon har tid.
Men känns denna närvaro farlig?

Yugi ryckte på axlarna och sa.

Yugi - Det känns inte som det.
Det känns mer som en reserverad närvaro.
Att denne inte vill skada mig, men inte heller visa sig.

Anzu såg på honom och sa.

Anzu - Okej, då är det väl okej
Men jag kontakar henne ikväll.

Yugi nickade och de fortsatte mot skolan.




:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Någon ide på kapitel namn så skriv gärna.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

31 aug, 2020 18:50

Detta inlägg ändrades senast 2020-08-31 kl. 19:45
Antal ändringar: 1

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Förslag på kapitelnamn: närvaro

Undrar vad det är för närvaro Yugi känner, och om mediet kan ta reda på det! Reserverad närvaro är ett fint uttryck

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

31 aug, 2020 19:44

Nepflite
Elev

Avatar


Kapitel 3: Medium

3 dagar gick men ingen hade dykt upp och Yugi hade själv försökt nå ut till den närvaro han kände men inte lyckats och när det var inne på fjärde dagen och tiden närmade sig 18.00 så knackade det på ytterdörren och Yugi gick och öppnade och utanför stod en liten rund kvinna som log mot honom och sa.

Miranda - Hejsan, du är Yugi eller hur?

Yugi nickade och sa.

Yugi - Ja...det är jag.
Och vem är du?

Miranda log och sa.

Miranda - Jag heter Miranda och Anzu har skickat mig hit
Jag beklagar att jag inte kunde komma tidigare.

Yugi såg på henne och sa.

Yugi - Menar du att du är det medium som Anzu pratade om?

Miranda nickade och sa.

Miranda - Just det?
Kan jag komma in?

Yugi nickade och backade så att hon kunde komma in och då de satte sig och Miranda såg på pyramiden runt Yugis hals och sa.

Miranda - Är det, den där saken som den där närvaron känns?

Yugi nickade och sa.

Yugi - Ja.

Mirianda såg på honom och sa.

Miranda - Kan jag få låna den?
jag behöver hålla i den.

Yugi nickade och gav pusslet till henne och hon tog det i sina händer och hon flämtade och sa.

Miranda - Det är verkligen en närvaro i detta pussel.

Yugi blev rädd men sa.

Yugi - Är....är den farlig?

Miranda skakade på huvudet och sa.

Miranda - Nej, närvaron verkar vilja skydda dig.

Yugi såg på henne och sa.

Yugi - Kan du se vem det är?

Miranda såg på honom och sa.

Miranda - Jag ska se om jag kan komma åt honom.
Ett ögonblick.

Sedan slöt hon ögonen och efter en lån stund så sa hon

Miranda - Oj då, han påminner om dig i utseendet förutom att han har lite mer spretande gula slingor och han ser allvarligare ut.
Trots att han skulle kunna vara din 2 år äldre broder så har jag en känsla av att han inte är från denna tid.
Men han är klädd ungefär som du.

Yugi svalde och sa.

Yugi - Vad heter han?

Miranda slöt ögonen igen och efter en stund så öppnade ho ögonen igen och sa.

Miranda - Han vet inte....han har inte ens en aning om varför han är fångad i detta pussel från första början.

Yugi svalde och sa

Yugi - Okej.
Men kan han visa sig för mig?

Mirianda slöt ögonen och frågade och när hon öppnade ögonen så sa hon.

Miranda -Han är inte redo för den än.
Men han vill skydda dig och säger att han kan ta kontroll över din kropp för att skydda dig och undrar om han får din tillåtelse att göra det om det behövs?

Yugi såg på henne och sa.

Yugi - Han får göra det om han vill, så länge han inte skadar någon.
Han får skrämmas, men inte skada.

Miranda nickade och slöt ögonen och efter en stund så öppnade hon ögonen och sa.

Miranda - Naturligtvis, det går han med på.

Yugi nickade och sa.

Yugi - Okej, bra.
Då är jag nöjd.

Miranda nickade och sa.

Miranda - Något mer du vill säga till honom innan vi är klara?

Yugi skakade på huvudet och sa.

Yugi - Nej

Miranda nickade och gav pusslet tillbaka till Yugi och sa.

Mirianda - Okej
Då ses vi någon gång.

Yugi nickade och a.

Yugi - Vill du ha något för detta?

Miranda skakade å huvudet och sa.

Miranda - Inte alls.

När hon hade gått så suckade Yugi och sa.

Yugi - Även om du inte vet vem du är ande...så....ja du behöver ett namn i alla fall så när du är redo att kontakta mig eller visa dig så...ditt namn får vara Yami.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

13 sep, 2020 13:44

Detta inlägg ändrades senast 2020-09-13 kl. 16:55
Antal ändringar: 1

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Förslag på kapitelnamn: Kontakt eller Medium

Nu får vi se hur kontakten blir mellan Yugi och Yami. Som alltid skriver du på ett spännande sätt med bra flyt

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

13 sep, 2020 16:51

Elzyii
Elev

Avatar


Ny bevakare!
Blev så nyfiken på den här efter att ha läst rubriken bara. Ångrar inte att jag klickade mig in här!

Fascinerande och väldigt spännande historia!
Jag bevakar helt klart!

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

27 sep, 2020 01:05

Nepflite
Elev

Avatar


Kapitel 4: Yami

3 dagar efter att Yugi pratat med det där mediumet så var han och Anzu på ett cafe och Anzu sa.

Anzu - Så hur gick det med det där mediumet?

Yugi log och sa.

Yugi - Bra, och nu känns det bättre.

Anzu log och sa.

Anzu - Bra, så vem är det?

Yugi såg på henne och sa.

Yugi - Det är en kille som tydligen skulle kunna få andra att tro att det är en 2 år äldre bror.

Anzu log och sa.

Anzu - Så vad heter han?

Yugi ryckte på axlarna ch sa.

Yugi - Han vet inte sitt riktiga namn så jag har döpt honom till Yami.

Anzu log och sa.

Anzu - Låter ändå som ett passande namn.

Yugi nickade och sa.

Yugi - Ja.... men han pratar inte med mig ännu och vill inte visa mig.
Men genom mediumet så sa han han vill ta över min kropp om jag hamnar i fara.

Anzu flämade och sa

Anzu - Menar du att han kommer att skada dem som gör dig illa?

Yugi skakade på huvudet och sa.

Yugi - Jag har bara gett honom tillstånd att skrämmas.
Men inte skadas.

Anzu nickade och sa.

Anzu - Okej, bra.

Yugi nickade och sa.

Yugi - Ja, men ska vi gå till parken Anzu?

Anzu nickade oc sa.

Anzu - Ja det kan vi göra.
Kom så går vi.

Yugi nickade och de gick tillsammans sida vid sida till parken.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

27 sep, 2020 16:30

1 2 3 4

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > the acient egypt and the present

Du får inte svara på den här tråden.