Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Alexa Black

Forum > Fanfiction > Alexa Black

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Ajuxxa
Elev

Avatar

+2


Titel: Alexa Black
Språk: Svenska
Färdigskriven: Nej
Antal kapitel: ?
Genre: Äventyr och romantik
Rating: PG13

Handling:
Alexa Black är Sirius Blacks dotter. Lämnad på trappan till ett barnhem samma kväll som James och Lily Potter blev mördade. Hon är väldigt lik sin far med svart lockigt hår men hennes blåa ögon kommer från hennes mamma. Alexa vet inget om sin mor. Inget mer än att hon dog samma natt som James och Lily. Hon är ganska kort för sin ålder och lite kurivg.

Alexa ska börja sitt tredje år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Hon går i Huffelpuff och i samma år som Harry Potter. Hon har inga vänner pågrund av vem hennes pappa är. Men detta året ändras allt.

I denna fanfictionen kommer ni få följa Alexa under åren på Hogwarts och extra detta året då hennes pappa rymmer från Azkaban. Vad kommer hända? Kommer det dyka upp oväntad vänskap? Följ med så får ni veta!

Kapitel 1:

Alexa satt med korsade ben på den knarriga tältsängen som stod placerad mot väggen i hennes lilla rum på barnhemmet. Rummet som var rektangulärt la på barnhemmets vind. De vita väggarna var fyllda av posters och andra bilder på olika Quidditchlag. Golvet var gjort av trä och fullt av repor.
Ett litet fönstet vettu ut mot baksidan av barnhemmet mot en liten damm som Alexa älskade att titta på. När vattnet glittrade i solen, när de olika fågelsorterna landade för att dricka eller bara skvalpa runt och hade hon riktig tur kunde hon på de soligaste dagarna se fiskar som la och flöt runt och solade sig i de varma strålarna.
Förrutom sängen fanns det ett skrivbord med stol som stod under fönstret och en garderob mittemot sängen. På golvet framför sängen la Alexas koffert fylld med bäcker, pergament, fjäderpennor med tillhörande ink, hennes trollstav, skolkläder och allt annat som hade med skolan att göra.

Hon skrynklade ihop tidningen hon höll i handen och stirrade rakt fram. Hennes pappa har rymt från Azkaban och enligt The Daily Prophet var han ute efter henne och Harry Potter. Alexa drog ett djupt andetag för att försöka lugna sina hjärtslag.
Det knackade på dörren.
" Kom in." Sa hon tyst och satte sig rakade i ryggen. Föreståndaren på barnhemmet hatar när barn sitter ihop sjunkta. Dörren öppnades med ett knarr och Professor Dumbledore klev in i hennes lilla rum.
" Goddag Miss Black." Alexa ställde sig upp.
" Goddag Professor Dumbledore. Vad kan jag hjälpa dig med?"
Mannen skrattade och tecknade att Alexa skulle sätta sig ner.
De slog sig ner på hennes säng tillsammans.
" Jag antar du har hört nyheten vid det här laget?" Professor Dumbledore knöt sina händer i sitt knä och tittade på Alexa.
" Ja sir. Vad betyder det för mig?" Hon svalde hårt och tittade rakt på väggen.
" Du kommer förflyttas till familjen Weasley nu direkt efter vårat samtal. För din säkerhet såklart."
Det var tyst en stund.
" Jag känner inte dem Sir." Professor Dumbledore log mot flickan brevid honom.
" Jag vet. Men det är för din säkerhet."

En timma senare tog Alexas Professor Dumbledores utsträckta hand och transfiguerades iväg från barnhemmet.

Mer?

18 sep, 2021 23:28

Avis Fortunae
Elev

Avatar

+1


Spännande idé till fanfiction, har inte läst något liknande innan. Du skriver bra som alltid med fina detaljer, som den knarriga tältsängen och att barnen ska sitta raka i ryggen.

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

25 sep, 2021 20:20

Ellpotter09
Elev

Avatar

+1


Det här låter jätte bra!
*bevakar*

26 sep, 2021 08:25

Ajuxxa
Elev

Avatar

+2


Kapitel 2:

Alexa HATAR att bli transfiguerad. ( heter det så?:O) Hela världens snurrade för henne när de äntligen landade på platt mark igen.
" Går det bra Miss Black?" Dumbledore log mot flickan med glittrande ögon. Road över hennes reaktion.
Alexa nickade sakta och tog ett djupt andetag. Gräset slutade snurra och illamåendet försvann. Hon rätade på ryggen och tittade sig runt.
Ett hus med många våningar som lutade åt alla håll och kanter omringat med högt gräs förrutom precis runt huset där det var nedklippt. En stig ledde till en ganska stor damm som svarmade med olika sorters fåglar som badade och drack det kylda vattnet i värmen.
" Är du redo Miss Black?" Alexa tittade på Dumbledore.
" Kan jag inte åka tillbaka till barnhemmet? jag känner inte dessa människor." Ångesten bubblade upp i bröstet på Alexa. Professor Dumbledore skakade på huvudet.
" Detta är för din säkerhet. Du kommer förstå." Prfoessor Dumbledore gled fram över det gröna gräset fram till en dörr och knackade på. En rund och glad kvinna öppnade dörren efter bara några sekunder.
" Åh Professor Dumbledore. Välkomna!" Molly Weasley log stort.
" Goddag Mrs Weasley. Detta är Alexa Black jag pratade om." Han flyttade sig åt sidan så Alexa kom i vy.
" Åh du är så lik din far. Med din mors ögon såklart. Välkommen jag är Molly Weasley."
" Goddag Mrs Weasley. Jag är Alexa Black." Alexa neg mot den rödhåriga kvinnan.
" Åh inget så formelt tack. Kalla mig Molly gumman. Kom in, kom in." Hon viftade med handen i en välkomnande gest och flyttade sig åt sidan. Professor Dumbledore klev in genom dörren och väntade på Alexa som drog några djupa andetag innan hon också klev in i det runda rummet som bestod av ett kök. I diskhon diskades disken av magi och på spisen rörde magi runt något i en stor gryta som rök. Ett stort avlångt bord stod i mitten med en massa rödtottar sittandes runt. Det tystnades så fort Alexa klev in och nyfikna blickar stirrade på henne.
" Goddag barn. Hoppas ert sommarlov har varit bra hittills." Dumbledore log mot sina studenter innan han fortsatte. " Detta är Alexa Black. Ni har nog sett henne runt Hogwarts. Hon går samma år som Ron i Huffelpuff." Ungdomarna runt bordet nickade och tittade mellan varandra.
" Ursäkta Professorn. Ska HON stanna här?" Harry Potter ställde sig upp och tittade på Dumbledore.
" Ja! Detta är för hennes säkerhet." Harry blängde på Alexa som kröp ihop av blicken.
" Det var hennes pappa som beträdde mina föräldrar och hon ska vara här?" ( Låtsas att Harry redan vet om det)
" Harry det är nog!" Molly klev in i rummet och la en arm runt Alexa som såg gråtfärdig ut. " Hon är inte sin pappa!" Fortsatte Molly med sträng röst.
Molly ledde Alexa mot en trappa som såg rasfärdig ut.
" Jag ska visa dig ditt rum gumman." Molly ledde den tysta flickan upp för fyra trappor innan hon stannade framför en dörr som ledde till det enda rummet på denna våning. Hon öppnade dörren med ett litet knarr och ledde in Alexa.
Rummet var lagom stort och ovalt. Precis som elevhemsrummet på Hogwarts. Väggarna var målade i en gul härlig färg som påminde Alexa om Huffelpuss färger.Golvet var ett ljust trägolv. Ett fönster vette ut mot dammen precis som på barnhemmet. Under fönstret stod ett skrivbord med en stol. En säng stod i mitten av sängen klädd med gula och svarta påsslakan och filtar. Mittemot sängen stod en garderob. Sparsamt möblerat men mycket mer än så behövde inte Alexa. Hon kände sig gråtfärdig över all tid Molly och Arthur har lagt ner på att göra rummet hemtrevligt för henne.
" Vad tycker du?`" Molly log mot Alexa som stod i mitten av rummet och tittade sig runt.
" det är perfekt. Tack Molly." Svarade hon tyst med blicken ner i golvet.
" Jag lämnar dig så du får packa upp. Jag ber någon hämta dig när middagen är färdig." Molly klappade Alexa på kinden innan hon lämnade sovrummet och stängde dörren efter sig.
Alexa sjönk ner på sängen och suckade. Såklart var Harry Potter tvungen att vara här och veta om sanningen.....


Mer?Kommer skriva i jag form efter detta kapitlet.

26 sep, 2021 20:50

Ellpotter09
Elev

Avatar

+1


Ja! Skriv mer om du orkar och vill, det här är jättebra skrivet och en spännande idé!

27 sep, 2021 20:34

Ajuxxa
Elev

Avatar

+1


Kapitel 3:

Knack knack. Någon knackade på min dörr med lätta knackningar.
" Kom in." Svarade jag tyst från där jag satt på fönsterbrädet och tittade ut över gården.
Dörren öppnades och någon av tvillingarna kom in.
" Hej!" Han gick försiktigt mot mig och räckte ut sin hand. " Det är jag som är George." Jag tittade på hans hand innan jag försiktigt skakade den.
" Alexa." Svarade jag med ett litet leende.
" Jag vet." Han log mot mig. " Det är middag." Han drog upp mig från fönsterbrädet och puttade försiktigt mig mot dörren.
Jag frös där jag stod.
" Jag är inte redo. jag vill tillbaka till barnhemmet." Min underläpp darrade och ögonen tårades. Tårar jag gjorde allt för att inte låta rinna.
George tittade på mig och tittade sedan på dörren.
" Vänta här Alexa." han lämnade mig ståendes i sovrummet, stirrandes på dörren som precis stängts.
Det tog ett par minuter innan steg ekade i trappan och George öppnade dörren bärandes på en bricka med två tallrikar mat och dricka. Han satte försiktigt ner brickan på sängen.
" Ska vi äta ?" Frågade han glatt.

EN STUND TIDIGARE GEORGES POV:

Jag lämnade Alexa ståendes i hennes sovrum och gick ner för trapporna till köket.
" Kommer Alexa?" Mamma tittade hoppfullt på mig. Jag skakade på huvudet.
" Jag tror inte hon känner sig riktigt välkommen här. När jag försökte få ut henne ur sovrummet frös hon och blev helt stel. " Det sista sa jag medan jag blängde på Harry som satt vid bordet.
Mamma bet sig i läppen och tittade mot trappen.
" Jag kanske ska prata med henne." Hon började gå mot trappan när jag stoppade henne.
" Kan jag ta med mat upp till mig och Alexa? Bara för idag?" Jag tittade på mamma som såg glad ut att jag erbjöd mig. Hon nickade och fixade snabbt till en bricka med två tallrikar pasta och två glas pumpajouice.
" Tack mamma." Jag tittade mot Freddie som log uppmuntrande mot mig och gjorde två tummar upp innan jag lämnade köket och gick upp till Alexas rum igen försiktigt bärandes på brickan.

Kort inlägg pga sjukdom men kommer mer!

28 sep, 2021 19:34

Ellpotter09
Elev

Avatar


Jättebra! Vad snäll George är som hjälper Alexa!
Hoppas att Harry snart också blir snällare mot henne.

Krya på dig!

28 sep, 2021 20:12

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Alexa Black

Du får inte svara på den här tråden.