Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Stallrolll

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Stallrolll

1 2 3
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Nepflite
Elev

Avatar


Studeri, ridskola och privatstallet the green miles.


Information: I England finns en stor gård och deras ägor är enorma och på dem ägorna finns sommarhagar, sjukhagar och vanliga hagar och även skrittmaskiner och även massor med ridvägar en badstrand där man även får bada med hästarna.
Alltså markerna sträcker sig några mil och det är i stort grönt så långt ögat, ja allt är grönt förutom blomorna och vägarna.
Stället är väligt populärt och det drivs kurser och även ridläger varje år.
Och här är varje häst och ryttare välkomna.
Och på gården finns över 1000 anställda.



Info om studeriet:
: Stueriet har stora boxar och stona kan föla utan problem.
Ja storleken på boxen är inget problem och stallet finns över 100 boxar för fölning och ytterligare 100 för föl som skilts från sin mamma.
Även över 100 boxar finns för de ston som inte är dräktiga.
Det finns också vitaminer för stona så att de ska få det lättare att föla och fölet ska födas friskare.
Stona som ska föla får också stå i hagen men de som börjat utveckla vaxproppar får stå inne så att de inte behöver bli stressade av de andra stona.

Info om hingstallet: Det finns inte lika många hingstar men de hingstar som finns har väldigt bra stam och är väligt friska och har välidgt bra humör. Varje hingst har 10 ston att betäcka då ston ska betäckas och när de betäckningsen sker så släpps båda stoet och hingsten ihop och de får sköta det helt ensamma.

Info om ridskolan: På ridskolan finns det 100 hästar och det är enbart ston och valacker och de går 50 hästar i en hage och 50 i en annan.
I stallet så är boxarna stora och och det finns båda western och engelska sadlar för alla hästar eftersom det båda är western ridning och vanlig ridning på denna ridskola.
Men oavsett western eller ridskolan så används enbart bett som inte är särskilt starka utan det är helt vanliga 2 eller 3 delade bett.

Info om privatstallet: I privatstallet finns det även plats för över 100 platser och det finns 100 hagar men det hagarna är stora så man kan ha upp till 3 hästar i varje om man så vill.
Boxarna är lika stora som dem är i avelstallet så om man vill ta ett föl på ett sto så finns det plats för det också.


regler i stallen.


1: Ska vara lugn och ro eftersom det är levande djur man har att göra med och extra lugnt ska det vara i studeriet.
2. Alla boxar ska ha så mycket spån att de går på underlaget inte det hårda golv som är där under.
3. Alla brister om det finns något ska sägas till den som har det högsta ansvaret för stallet.
4. Sadlar och träns och tecken ska skötas om och i privatstallet så får de som äger hästarna själva göra det.
5. Inget bråk.
6. Lyssna allltid på den ansvarige för stallet.


Information om de stugor som finns att hyra på gården:

Det finns 20 stugor och i varje stuga finns det ett kök, 5 sängar och en dusch och en toa .
Dessa stugor går att hyra alla månader men det finns mindre lediga under sommaren då de har ridläger.


regler för rollet:

1. du får ha 3 hästar max.
2. Inget PP ( styra den andras karaktär eller hästar)
3. Inget jag är störst och bäst i allt.
4. Kvinnor och män och barn är lika mycket värda, det finns inget svagare kön.
5.Din karaktär får söka arbete men de arbete som är lediga står på anslagstavlan i ridskollestallet.
6. Min karaktär och dess föräldrar är de som äger stallet och markerna.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

14 sep, 2024 21:30

Cruz767
Elev

Avatar


Kan vara med

Saknar dig älskade pappa. Du finns för alltid i mitt hjärta.

14 sep, 2024 22:42

Nepflite
Elev

Avatar


Okej.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

15 sep, 2024 11:55

Cruz767
Elev

Avatar


Japp är hon kille.

Saknar dig älskade pappa. Du finns för alltid i mitt hjärta.

15 sep, 2024 12:27

Nepflite
Elev

Avatar


Min är tjej.

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

15 sep, 2024 12:27

Cruz767
Elev

Avatar


Det skulle stå att jag kille ibland skriver man fel.

Saknar dig älskade pappa. Du finns för alltid i mitt hjärta.

15 sep, 2024 12:48

Nepflite
Elev

Avatar


Okej.'

Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

15 sep, 2024 12:58

Cruz767
Elev

Avatar


Fixa mall eller skriv en så att man kan fylla i.

Saknar dig älskade pappa. Du finns för alltid i mitt hjärta.

15 sep, 2024 13:26

Nepflite
Elev

Avatar


Mall för människa.

Namn:
Kallas:
Ålder:
Personlighet:
Gillar:
Ogillar.
Antal hästar.
Övrigt:


Hästmall.

Namn:
Kallas:
ålder:
Ras:¨
Kön:
Personlighet:
Färg:
Gillar:
Ogillar:
Övrigt:


Tänk på att man enligt sidans regler inte får mobbas. Reglerna säger alltså att man inte ens får mobba mig.

15 sep, 2024 18:18

Cruz767
Elev

Avatar


Namn: David Lind
Kallas: David
Ålder: 19 år
Personlighet: snäll mot alla som är snäll mot honom men visst kan han säga ifrån om någon är dum mot honom eller mot någon annan. Kärlek är okej men han måste lära känna den han faller för., älskar sina hästar.
Gillar: sina hästar och att läsa men även att rita.
Ogillar. Djurplågeri och och andra sådana saker som är fel .
Antal hästar. 3
Övrigt. Hans föräldrar är döda men han ju sina hästar. Som tur är hans stora passion för att kunna klara av saker i livet. Han är hemlös men just nu bor han i sin hästbuss . Den är stor och den ena delen är boende och den andra delen är där hästarna är i om de inte är uppställd i något stall då.

Häst nr 1
Namn: Royal Queen
Kallas: Queen
ålder: 4 år
Ras:¨ engelsk fullblod
Kön: sto
Personlighet: kommer
Färg: svart med stor stjärna.
Gillar: att visa upp sig
Ogillar: höga ljud hundar småbarn som är för högljudda.
Övrigt: tävlas i galopp vinner ofta.




Häst nr två
Namn: miss amber
Kallas: amber
ålder: 7 år
Ras: arabkorsning
Kön: sto
Personlighet: något resverad mot andra människor men gör inget ont hon är snäll låter de flesta hantera henne är dock mycket rädd om sitt huvud framför allt sina öron .
Färg:: fux
Gillar: äpplen .
Ogillar: höga ljud ,saker som prasslar.
Övrigt: innan hon kom till David ägor så stod hon på en ridskola men hon trivdes inte alls så och vart hon var innan så vet man inte alls bara att hon är mycket försiktig och osäker. Tävlas i hoppning lättare klasser. Men planen är att kunna komma upp i lite svårare men just nu är det okej.
Kan inte stå uppbunden för hon får lätt panik så hon måste vara lös i boxen.


Häst nr 3
Namn: darkness
Kallas: dark
ålder: 9
Ras:¨ Engelsk fullblod
Kön: hingst
Personlighet: litar på sin ägare lita resverad mot andra men det är bara i början innan han förstår att det inte är farliga.
Färg: mörk brun
Gillar: ston men även att få komma ut på en skogsturer .
Ogillar: att stå stilla blir snabbt rastlös.
Övrigt: hoppar bra och är även en bra avelshingst.

Saknar dig älskade pappa. Du finns för alltid i mitt hjärta.

16 sep, 2024 20:12

1 2 3

Bevaka tråden

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Stallrolll

Du får inte svara på den här tråden.